دو دلیل برای استفاده از خوراک لوبیا برای ورزشکاران
همه ورزشکاران و به ویژه بدن‌سازان تمام تلاش خود را می کنند تا بدنی عضلانی و کم چربی بسازند. هرچه درصد چربی بدن کاهش یابد برای این افراد یک امتیاز مثبت به شمار می رود، زیرا عضله جای آن را می گیرد.

آیا می دانید بین لوبیا چیتی و عضله‌سازی یک ارتباط مستقیم و نزدیک وجود دارد؟

بله حتما تعجب کرده‌اید که یک دانه کوچک حبوبات(لوبیا) چگونه می تواند به ساخت اندام عضلانی و بدون چربی کمک کند. به گزارش تودی بیمه همه ورزشکاران و به ویژه بدن سازان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بدنی عضلانی و کم چربی بسازند. هرچه درصد چربی بدن کاهش یابد برای این افراد یک امتیاز مثبت به شمار می رود، زیرا عضله جای آن را می گیرد:

خوردن پروتئین برای عضله‌سازی ضروری است و لوبیا چیتی منبعی غنی از پروتئین گیاهی و بدون چربی می‌باشد.

اهمیت فیبر موجود در لوبیا

ساختار ماده خوراکی فیبر یا پلی ساکارید به گونه ای است که در برابر اسید معده و ساختار هضم غذا در روده کوچک مقاوم است. به بیان ساده تر فیبرها در بدن انسان تقریبا هضم نمی شوند اما به هضم غذا کمک می کنند.
همین هضم نشدن و پر کردن حجم معده و کمک به هضم مواد دیگر، برای ورزشکارانی که به دنبال عضله‌سازی هستند، مهم است و غذاهایی همچون لوبیا چیتی که فیبر بالایی دارند موجب می شوند زودتر سیر شوند و از طرفی احساس گرسنگی دیرتر به سراغ شان بیاید. همین موضوع باعث کم خوری و لاغری می‌شود و در کنار یک برنامه ورزشی منظم می تواند به عضلانی شدن بدن ورزشکاران منجر شود.

نکته دیگر که درباره فیبر حائز اهمیت است تنظیم عملکرد ترشح انسولین در بدن است. کنترل ترشح انسولین در بدن یکی از اصول اولیه ساخت عضله است.

خوردن پروتئین برای عضله‌سازی ضروری است. زیرا پروتئین باعث ترشح ماده انقباضی ماهیچه‌ها، تبدیل انرژی شیمیایی به کار، اکسیژن رسانی به عضلات و ترمیم ماهیچه‌ها می‌شود. بنابراین به نظر می رسد نمی توان پروتئین را در هیچ شرایطی از غذای ورزشکاران حذف کرد.

اما هنگامی که اسم پروتئین به میان می آید همه به یاد گوشت، تخم مرغ، شیر و… می افتند در حالی که یک منبع پروتئین گیاهی سالم‌تر و سبک‌تر مانند لوبیا چیتی وجود دارد که کارشناسان تغذیه این دانه از حبوبات را منبعی غنی از پروتئین گیاهی و بدون چربی می دانند.

بازدیدها: 0

ارسال نظر